Status pr. 22/8-1999

Efter en velfortjent sommerferie er jeg atter begyndt at pille ved bilen igen.
Motoren blev hevet ud først i Juli måned og bunden indvendig blev malet et par uger før. Nu er det bagage og motorrummet som står for tur.

Benzintanken er fjernet så nu er der plads til at slibe bagagerummet. Allerede nu har jeg slebet hul et par steder, så her slipper jeg heller ikke for at svejse.
Efter jeg sandblæste vinduesrammerne, blev bilen trillet ned til en gang maling og dette er resultatet.
Når bagagerummet er slebet ned skal jeg igang med motorrummet. Her er jeg dog nok nødt til at få lidt professionel assistance til at få alle løsdelene pillet rigtigt ud.
Indrømmet, jeg fik lidt hjælp til at hive motoren ud.
Vi trak den op på under 1 1/2 time uden at pille hverken gearkasse eller kobling af. Motoren skal rengøres og gearkassen skal renoveres da den skurer i de 3 første gear. Min plan er at købe en god M40 gearkasse og flytte overdrivet over på den.
(Nej, det er ikke min crosser)
Det er ikke kun på karosseriet at der sker noget, imorgen kører jeg til maleren og får instrumentbordet sandblæst og malet. Herefter skal jeg igang med at give det en ny beklædning, og sætte instrumenterne tilbage.
Jeg fik bagagerummet slebet ned og gav det bagefter lidt grunder. Hjørnestykket i bagerste venstre side var dog så dårligt, at der skal lægges et nyt stykke plade i. Når jeg engang er færdig med motorrummet, bliver bilen rullet til svejsning, hvor alt rusten bliver lavet på en gang. Heldigvis er det dog indtil nu beskedent hvad jeg har fundet af rust.