Status pr. 24/3-2000

Så blev bilen omsider malet. Jeg hentede den fra maleren d. 9/3 og begyndte at montere delene samme aften. Siden da har jeg brugt næsten hver aften på at samle bil, men hvad gør det når man kan se enden på det. Det kan godt være der ikke ser ud til at mangle meget men det tager utroligt lang tid at tilpasse klapper, døre, lister, låse osv. så man skal ikke lade sig narre. Planen er at få den på gaden til April hvor det første træf afholdes hos Karsten Pultz i Randers, og det ser ud til at tidsplanen holder.

Næste opdatering af denne side bliver så når bilen er kørende.
(medmindre jeg taber motoren ned i forskærmen eller gør noget andet dumt)

Mere nymalet bliver en bil ikke. Jeg bestemte mig for en lidt mørkere blå end den som sad på da jeg købte bilen. Valget faldt på en Mazda-farve som hedder 20P.
Da jeg kom for at hente bilen var de knapt nok færdige med at montere døre og klapper. Som i nok også bemærker på billederne mangler der en dør, den røg på gulvet under monteringen og skal males om. Den fik jeg en uge senere.
Jeg valgte at begynde med at montere bagenden først. Herefter er planen at montere lygter, instrumentbord, chromlister, indmad i dørene og motorrum i nævnte rækkefølge.
Al montering tager mindst dobbelt så lang tid som normalt når man tager hensyn til lakken. Efter de første par småridser opdager man dog at det ikke helt kan undgås, men jeg prøver stadig.